A múlt hét csütörtökön nyilvánosságra hozott januári kiskereskedelmi eladások összesített mértéke hét hónap óta először növekedést jelzett. A „szakértők” elutasították mint valós jelző számot, csak valami véletlen kiugrásnak minősítették. Kiváncsi vagyok, hogy ha a következő havi adat (március 12-én fog kijönni) újra növekedést mutat, akkor mit fognak mondani, milyen kifogást fognak hozni.
Aznap jött ki a Coca-Cola (KO), a Buffalo Wild Wings (BWLD) [egy gyorsétterem-lánc, ami az itt nagyon népszerű csirkeszárnyakra specializálódik] és a Chipotle Mexican Grill (CMG) [egy másik gyorsétterem-lánc, amelynek a mexikói ételek a sajátossága] negyedéves gyorsjelentése. Két nap alatt a KO több mint 6 %-ot, a BWLD több mint 37 és a CMG 16 %-ot emelkedett. A piac ítélete egyértelmű: enni, inni még nehéz gazdasági helyzetben is kell.
Ehhez hadd tegyem hozzá két hétvégével ezelőtti személyes tapasztalatunkat: amikor a szombat esti, bevásárlóközponti mozizás után be akartunk ülni vacsorázni, akkor három étteremben is azt mondták, hogy a várakozási idő kb. harminc perc. Természetesen egy szombat este, egy városban nem lehet reprezentatív értékű, de így a többi adattal együtt jelzi: a vásárlói hangulat nem annyira borús, mint azt sokan suggalják.